wtorek, 11 czerwca 2013

Jak robić huśtawki

Witam Was po raz kolejny.




 Po pierwsze, jeśli tworzymy huśtawkę z gruntów. Trzeba przy każdym gruncie zaznaczyć ruchome podłoże. Tarcie jest obojętne jakie i tak będzie działała huśtawka, ale jest preferowana wysoka, ok 20 (tak jak u czekolady). No i kolizje z myszami usuwasz gdy np dajesz mocowanie. Chociaż możesz to ominąć, huśtawka będzie bez tego działać, ale będzie mniej efektywna ;P
Resztę opcji możesz zmienić według własnego uznania. Jednak nie polecam używać Stałego kąta nachylenia, jeśli chce się, aby huśtawka si wysoko bujała

Najprostszy mechanizm huśtawki to dwa kawałki ruchomego elementu połączone ze sobą żółtym gwoździem i umocowanym na górze czerwonym gwoździem.
Można wtedy ten pomysł polepszyć np. ukryć gwoździe (na przykładzie zwykły lód, który ma odhaczone kolizje z podłożem) lub dobudować resztę huśtawki, według kreatywności i pomysłu autora

Oczywiście bywa tak, że to huśtawki możemy domontować różne elementy, żółtym lub niebieskim gwoździem, zależy jak chcemy, aby huśtawka działała.
No i możemy do tego wykorzystać zwykłe obiekty szamana. Tylko trzeba zmieniać kąt nachylenia i przeźroczystość (czyli brak kolizji z myszami). Jeśli trochę już budowaliście konstrukcji na zwykłych mapach nawet typu vanilla nie powinno sprawić wam to problemu.

Przykład huśtawki:

Jeśli macie jakieś jeszcze pytania piszcie w komentarzach. 

Pozdro :D


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz