wtorek, 11 czerwca 2013

Edytor map- drzwi

A. Bardzo ważne jest jakie chcemy drzwi, ruchome, proste.
Aby zrobić, takie aby myszki musiały się lekko wysilić na otworzeniem, używamy opcje ruchomy element (najpierw klikasz wybór elementu, później grunt, czyli np. prostokąt lub ziemia, a na końcu ruchome podłoże). Kiedy to klikniesz pojawią ci się pozostałe opcje do zmienia (czyli masa, stały kąt itd).
Z linku powyżej możesz się dowiedzieć jak zmienić kolor.
*Każdy grunt może być ruchomy oprócz wody 


B. Druga przydatna rzecz to mocowanie. Można drzwi i bez tego zrobić, ale jest o wiele trudniej.
W opcji Obiekty szamana, najczęściej używane są do drzwi: czerwony, niebieski i żółty gwóźdź.
Jak  ktoś często był kombinował, to doskonale zna właściwości tych gwoździ, zwłaszcza osoby z hardmode musieli różnie kombinować ;)
Właściwości: 
-Czerwony gwóźdź: utrzymuje w jednym miejscu przedmiot, nie musi być podłączony element z tym gwoździem do innych gruntów. Jeśli się go nie przyłoży do nieruchomego gruntu, to spokojnie myszy mogą go poruszać.
-Niebieski gwóźdź: porusza się zawsze, dobre kiedy używamy czerwonych silników, element musi być połączony z innym ruchomych elementem
-Żółty gwóźdź: nie porusza się zawsze, ale jeśli odpowiednio ustawimy, myszki mogą przechodzić, mocuje, element musi być połączony z innymi ruchomymi elementami.
*Aby elementy do siebie doczepiać, muszą muszą mieć zaznaczoną opcje: Ruchomy element. Także, aby doczepiać gwoździe też musi być element ruchomy.


C. Przykłady:


1. Najczęstsze drzwi bez ruchomego elementu. Zwykły grunt, który ma przejście dla myszek. Zależy jaką mapę tworzycie, takie przejście się przydaje. Jest to najprostsze rozwiązanie, ale często o nim myszy zapominają ;)

2. Podobnie jak przykładzie pierwszym, zwykły grunt. Później się kopiuje ten grunt i wchodzi się w jego opcje (wybór obiektu). Wybierasz opcje: pierwszy plan oraz odznaczasz kolizje z myszami, jak chcesz to także kolizje z podłożem. Ustawiasz na równej długości z pierwszym elementem, tak, aby drugi dodany przez ciebie element zasłaniał przejście i tworzył złudzenie, że to jeden prostokąt.
-Także możesz po prosu zrobić tylko jeden grunt: pierwszy plan i brak kolizji z myszami, ale polecam to zrobić rozważnie :P

3. Najczęstsze drzwi z użyciem ruchomego elementu. Tworzysz zwykły grunt, zaznaczasz opcje ruchomy element. Później tworzysz czerwony gwoźdź na tym prostokącie, układasz tak jak na obrazku. Drzwi gotowe.
Jednak jeśli chcesz ukryć czerwony gwóźdź tworzysz następny grunt zaznaczasz: pierwszy plan, brak kolizji z podłożem. Później ustawiasz tak, aby nie było widać gwoździa, ale aby było widać drzwi.

4. Podobnie jak przykładzie 3. Tworzysz jeden element naciskasz: ruchomy grunt. Ten element kopiujesz dajesz mu kont nachylenia 90. Ustawiasz tak, aby elementy na siebie nachodziły. W miejscu, gdzie na siebie nachodzą dajesz czerwony gwóźdź. Ilustracja wyżej (drzwi koło nory na mapie).

5.Typowy wzór na drzwi z pokojem zamykanym. Na ogół używają drewna do tego. Tworzysz podstawę (ja użyłam piasku), dajesz opcje: element ruchomy. Później tworzysz coś dzięki czemu myszki będą przesuwać te drzwi, czyli element na środku lub po obu bokach. Tak jak w przykładzie 4 elementy muszą na siebie nachodzić, aby móc je przyczepić.
Tutaj możesz użyć dwóch rodzajów gwoździ: żółty i niebieski. Żółty się nadaje przy normalnych opcjach. Jak można zauważyć ja użyłam do pchania z dużym odbiciem (nie zmieniałam odbić). Chmura między przejściem ubezpiecza, aby nie spadły wam drzwi. Warto ustawić powierzchnie po której będzie jeździć to (np. od deski do deski).
Wtedy radzę wam wszystkim dwóm lub trzem przedmiotom (zależy jak zostały stworzone zmienić w opcje: Stały kąt nachylenia na 1. Wtedy wam nie buja element nawet, gdy jest ustawiony niebieski gwóźdź.


6. Przykład kombinowania. Moglibyście sami takie drzwi stworzyć po instrukcji, ale dam to jako przykład.
Tworzysz długi prostokąt, np (L=10 i H=100), zaznaczasz opcje ruchome podłoże, kopiujesz lub robisz na odwrót L i H, pamiętając o opcji ruchome. Ustawiasz tak aby X i Y były równe drugiemu podłożowi, np Y=203 i X=319 to samo dajesz drugiemu elementowi. Na środku ustawia się czerwony gwóźdź. Możesz sprawdzić czy drzwi się obracają przez zatwierdź mapę. Jeśli wszystko w porządku to tworzysz koło, dajesz mu opcje pierwszy plan i odznaczasz kolizja z podłożem. Na końcu sprawdź czy X i Y koła były równe z dwoma prostokątami, czyli z przykładu Y= 203 i X=319.


Informacje dodatkowe:
-Staraj się nie blokować niczym drzwi
-Zawsze sprawdzaj czy drzwi "działają" przez zatwierdź mapę
-Kolory możesz zmieniać lub dawać inne grunty niż ja w przykładach, chociażby lód lub ziemia ;)
-To tylko kilka przykładów, można je modyfikować w różny sposób
-Uważaj, aby nie przesadzić, nie wpychaj na siłę drzwi, czasem drzwi z przykładu pierwszego mogą się okazać najlepszym rozwiązaniem, jeśli nie wierzysz, spójrz na moją fioletową mapę ;)
-Mapa jako przykład nie będzie eksportowania, posłużyła mi jako przykład do drzwi oraz do pokazania, że warto zachować umiar :P
-Uważaj, aby kolorystyka pasowała do siebie


Miłego tworzenia  map :)
pozdro :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz