wtorek, 11 czerwca 2013

Nauka tworzenia map

Wiele osób ma problem z tworzeniem map. Ten post jest napisany dla osób, które chcą nauczyć się tworzyć lub mają problemy z niektórymi elementami. Jeśli coś jest nie jasne, proszę napisać komentarz.

Aby eksportować mapę trzeba mieć uzbierać 1000 serków w profilu. Także w sklepie trzeba mieć przynajmniej 40 serków, gdyż tyle kosztuje eksportowanie mapy.

I OPCJE OBIEKTU

Pierwszy rysunek jest do obiektów. Ja wybrałam z gruntów.

1. X- można przesuwać w poziomie, tym bardziej na prawo tym liczba się zwiększa.
Y- można przesuwać w pionie, im większa liczba, tym bardziej przesuwa się obiekt.

L-  określa długość
H- określa wysokość
Można wpisywać cyfry w miarę swoich potrzeb i przesuwać lub zmieniać wielkość, zależy, w którą kratkę wpiszecie daną liczbę.

2.Usuń- służy do szybkiego usuwania, można też wcisnąć delete.
Kopiuj- tworzy idealną kopię, przydaję się jak chce się zrobić schodki lub coś innego, zależy od autora

3. Z- służy do "pierwszeństwa" przedmiotów. Dzięki temu możesz ustawić, co na danej mapie ma być ukazane w pełni, a co ma być za czymś. Plus sprawia, że przedmiot wysuwa się do przodu, a minus na odwrót. Tłumacząc,np. stworzyłeś trzy przedmioty w podanej kolejności: niebieskie koło, czarny prostokąt i duże białe koło. Kiedy układasz te obiekty na sobie, niektóre ci "znikają" pod danym przedmiotem. Klikasz na białe koło, później dwa razy minus i duży przedmiot jest za dwoma figurami.

4Bacground- to podstawowa opcja, wyświetla się domyślnie, sprawia, że dany element jest w "tle". Jeśli myszki mogą na przejść przez dany przedmiot (bo nie ma ustawionej kolizji), to widzimy całego gryzonia.
Pierwszy plan- zasłania wszystko (oprócz jednego z gruntów), co nie ma ustawionego pierwszego planu, myszki, szamana i obiekty szamana również przysłania.

5.Ruchome podłoże- włącza funkcje podkreślone.
Masa- ciężar obiektu/podłoża
Stały kąt nachylenia- opcja domyślna to zero, więc wtedy przedmiot reaguje normalnie. Można wybrać cyfrę 1, która nie pozwala przedmiotowi odchylić w żaden sposób. Czyli jeśli deskę pod kątem 45 stopni, wybierzesz jeden, to ona nie zmieni swojego nachylenia, nawet jak walniesz kulą, co najwyżej wyleci ci za mapę ;)
Tłumienia linowe i kątowe służą do tworzenia wind, map, gdzie przedmioty się poruszają, Jednak trzeba ustawić odpowiednio inne elementy w odpowiedni sposób, aby działało. Więc autor na ogół sam odkrywa to, później nie zdradzając sekretów.

6. Tarcie- czyli jak mysz reaguje na podłoże, jeśli tarcie ma zero, gracze będą się po tym ślizgać jak po lodzie i uniemożliwi im to wspinaczkę, takie tarcie ma lód. 20 to tarcie czekolady. Dzięki temu różne przedmioty mogą mieć różne właściwości, niekoniecznie jak to było ustawione w domyślnej opcji.
Odbicie- czyli jak mysz reaguje na podłoże, tym większe odbicie tym lepsze wybicie. Trampolina ma 1.2, a lawa 20. Można oczywiście wybrać własne wielkości, że np. lód będzie wybijał dwa razy lepiej niż trampolina i będzie mieć te same tarcie co zwykła ziemia.
Kąt nachylenia- służy do ustawiania gruntów i obiektów szamana, wg potrzeb. Np. chcesz stworzyć dach do prymitywnego domu, więc tworzysz prostokąt nachylasz go o 45 stopni, kopiujesz, klikasz na drugi prostokąt i ustawiasz 315 stopni i gotowe prymitywny daszek.

7Kolizja z myszkami- na ogół domyślna opcja, jeśli chcesz aby twoja mysz przechodziła przez przedmioty, po prostu odhaczasz tą opcje.
Kolizja z podłożami- to reaguje na obiekty szamana oraz gruntu, które mają ustawione opcje "ruchome podłoże". Jeśli odhaczysz tą opcje, przedmioty nie zatrzymają się na tym gruncie.

8. Ta opcja służy do zmiany koloru. 0-to czarny kolor. 6 liter F- to biały.



 II MAPA ROZCIĄGANA

Kod to: <C><P F="4" L="1600"/><Z><S /><D /><O /></Z></C>
 Później wczytujesz i masz mapę rozciąganą. Poniższy obrazek ukazuje ci się na początku, kiedy wchodzisz w edytor. Tam, gdzie informacje o np. opcjach obiektu, jak na pierwszym obrazku.


Pozdro !

3 komentarze:

  1. Żal skopiować to kazdy potrafi!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Żal ?! A kto zrobił zdjęcia ? hę ? a może to oni skopiowali to od niego ? zastanów sie troche

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak zrobić 2 szamanów na jednej mapie?

    OdpowiedzUsuń