poniedziałek, 10 czerwca 2013

Nauka dla nowych szamanów

Na pewno, spotkaliście kogoś, kto nie potrafi budować. Ten post jest stworzony po to, aby był instrukcją dla nowo-myszy i każdy, więc można śmiało wysyłać. Jeśli o czymś zapomniałam, proszę napisać w komentarzu.

Jeśli o czymś nie napisałam to przepraszam. Mogłam zapomnieć o rzeczach ważnych, które dla nowych szamanów są trudne. 

Zasięg i tworzenie przedmiotów

Każdy z szamanów ma swoje pole, gdzie mogą tworzyć. Określa to niebieski okręg. Wyjątkami jest duch i strzałka.

Kiedy tworzymy nowe przedmioty, zajmuje nam to kilka sekund. Przy myszce jest pasek, który to podkreśla.




Przedmioty
 <---To są podstawowe przedmioty, które może wykorzystać szaman. Klikamy na jedną z tych ikonek i tworzymy przyciskając lewym przyciskiem myszki.
1. Strzałka
2. Totem /duch(sp)  <-to zależy od trybu, jeśli szaman ma trudny tryb (hardmode), to nie posiada ducha; a jak ma normalny tryb, nie posiada totemu.
3. Balon
4. Runa
5. Małe pudło
6. Duże pudło
7. Kowadło
8. Mała deska
9. Duża deska
10. Piłka ^-^
11.Kula armatnia (canon)

Kiedy klikniemy klawisze od 1-9, możemy pominąć opcję klikania ikonkę. Po kolei licząc, możesz stworzyć przedmioty, np. liczba 3 odpowiada balonowi.

Przezroczyste rzeczy
Kiedy tworzymy przedmioty, są widzialne i myszki mogą na nie wskakiwać (przedmioty 5-11). Aby stworzyć przeźroczysty, który jest nietykalny przez myszy: klikamy ikonkę naciskamy spację, później tworzymy (przyciskając lewym przyciskiem myszki).

Deski z B, czyli czerwonym gwoździem
Czerwony gwóźdź służy często jako podstawa budowli. Może być stworzone bez dodatkowej deski. Czerwony gwóźdź może być tylko użyty na przedmiotach o nazwie deska. Możemy tworzyć na różnych przedmiotach lub samo w powietrzu. Aby stworzyć widzialną deskę klikamy B i tworzymy.Aby stworzyć niewidzialną deskę, po wybraniu przedmiotu, klikamy najpierw B, a później spację. Bardzo ważne na jednym przedmiocie, nie może być więcej niż jeden czerwony gwóźdź. Te gwoździe służą też do mocowania/usztywniania, ale o tym będzie poniżej. Tryb trudny dla szamanów nie posiada czerwonego gwoździa, chyba, że jest w totemie.

Balony
<-Aby mysz poleciała za pomocą balonu, klikamy C, wtedy nam się pojawia kółeczko. Później celujemy w myszkę lub przedmiot i tworzymy balon.Wtedy ten balon jest nietykalny dla innych myszek

Aby stworzyć dotykalny balon dla innych myszek naciskamy spację. Jeśli będzie za dużo myszek na balonie, to on pęka, robiąc wtedy automatycznie ducha (sp). Rada, jeśli chcesz, żeby myszki poleciały przy użyciu takiego balona, stwórz go tak, aby mogły na niego wskoczyć.

Duch
<--Duch, zwany przez innych sp, szaman nie musi tworzyć go w swoim niebieskim polu. Pozwala myszką skoczyć na większą odległość lub ogólnie wskoczyć. Jeśli chcesz im pomóc wskoczyć, wybierz lokalizację pod spód. Jeśli pomóc skoczyć na większy dystans, to obok.


Obracanie przedmiotów
Przedmioty się obraca na Z i X lub kółko w myszce. To umożliwia szamanowi przechylić przedmiot o kilkanaście lub kilkadziesiąt stopni.

Żółty i niebieski gwóźdź
Żółty gwóźdź służy do przeczepiania różnych przedmiotów, w takiej pozycji jak ustawimy. Jednak w tym przypadku potrzebujemy innego przedmiotu, na którym przyczepimy deskę. Aby stworzyć taki gwóźdź z przedmiotem klikamy C i wybieramy lokalizacje na danym przedmiocie. Podobnie jak w przypadku czerwonego gwoździa, klikamy, aby stworzyć przeźroczystą deskę (nietykalną przez myszy), naciskamy C, później spację i tworzymy.

Niebieski gwóźdź, luźno przyczepia przedmioty, więc jeśli przyczepisz, np. deskę pod kątem 45 stopni bez żadnej podpórki , ona opadnie na ziemie lub będzie wisieć. Zasady tworzenia są podobne, co do żółtego gwoździa z wyjątkiem, tego, że klikamy V.


Strzałka
Aby stworzyć nowe żółte lub niebieskie gwoździe używamy strzałek. Wybieramy strzałkę później klikamy V lub C i wybieramy lokalizację, gdzie chcemy stworzyć strzałkę i tworzymy. Często to się przydaję, jeśli chcemy przyczepić balon pod spód deski, aby uniknąć faworyzowania (zależy od sytuacji i mapy). Bardzo się to również przydaję jeśli szaman ma tryb trudny, gdyż nie może usztywniać za pomocą czerwonego gwoździa.

  
Budowle

<--To jest podstawowa budowla, która dzięki przeźroczystemu pudle (kartonowi) pozwala myszką przebiegać pod budowlą, przydaję się, to jeśli myszki do ciebie dobiegają, a ty ich nie chcesz zamknąć. Małe pudełko w dużej odległości, aby myszki mogły wskoczyć na deskę. Taką budowlę, szamani często stosowali na mapie 0, gdzie wystarczy stworzyć deskę do góry. Możesz oczywiście to przekształcać, według własnego uznania. 


Usztywnianie
Usztywniać można za pomocą gwoździa czerwonego. Dzięki temu przedmioty ci się nie bujają.
1 Sposób to przyczepienie przeźroczystej deski z B, na dany przedmiot, który chcesz usztywnić.
2 Sposób to stworzenie, jednej deski na dole z gwoździem z B i drugiej na górze.



Kule armatnie

Bardzo często służą po to, aby pozbyć się myszek z planszy, używane są w różnych grach. Możemy jednak dzięki użyciu takich kul przeskakiwać, duże odległości. Trzeba ustawić w odpowiednio kulę, aby myszki mogły przeskoczyć większą odległość. Podobnie jak to na obrazku obok. Możecie zauważyć, że szaman odwraca się w stronę kuli :)


Pozdro ;)


1 komentarz: